''Slot zou weleens van het niveau Peter Bosz kunnen zijn''

''Slot zou weleens van het niveau Peter Bosz kunnen zijn''

Feyenoord watcher Martijn Krabbendam, schrijver Michel van Egmond en columnist Hugo Borst zijn het er in de Dick Voormekaar podcast over eens dat de verwachtingen rondom trainer Arne Slot te groot zijn bij de achterban van Feyenoord. Ze verwachten geen succes op korte termijn en hopen dat Slot de tijd krijgt om aan Feyenoord te bouwen.

"Slot zou weleens van het niveau Peter Bosz kunnen zijn", aldus Borst. "Dat is een man met visie en veel vreugde, die er ontzettend veel werk in stopt. Dat heb je nodig. Je moet ontzettend veel tijd investeren in je spelers en die spelers duidelijk maken hoe je wil voetballen. Dan moet Feyenoord de rest goed doen, door goed te scouten en de jeugdopleiding op poten te zetten. Dan kan het best wat worden."

"Alleen ben ik zo bang dat er in juli wordt gezegd dat Feyenoord mee gaat doen om het kampioenschap", zo vervolgt Borst. "Daar moet Slot niet aan meedoen. Zeg gewoon een jaar lang: we worden zesde of negende. Ze moeten een stap terugzetten." Krabbendam en Van Egmond zijn het met Borst eens, maar vrezen dat Het Legioen zo'n uitspraak niet zou pikken. Bovendien is Europees voetbal halen enorm belangrijk voor de ontwikkeling van de club.

Read more about
Hugo Borst Arne Slot
Place comments
666

zoappp +83

Zou kunnen zijn??? Je bent zo sterk als je selectie op het veld en die is me een partij slechttttttttt

08-04-2021 20:29

FRlegend +16519

We worden wel allerlei pretenties aangepraat. Denk dat iedereen kan leven met een minder seizoen als je ziet dat er gebouwd wordt aan iets.

08-04-2021 15:34

ouwekaas +5

En moeten hun dat beoordelen @ Het steeds gekker met die mafkezen en ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten schrijven ! En daarbij weten ze amper dat de bal rond is , me broek zakt er van af ! WAT EEN LULLO'S

07-04-2021 18:08

FRtrue +20

Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla Blablablabla

07-04-2021 17:00

FRtrue +20

Bla.

07-04-2021 17:00

De-Witte-Socrates +6732

Je haalt me de woorden uit de mond.

07-04-2021 17:06

FRtrue +20

Hahaha, of niet?

07-04-2021 17:24

ouwekaas +5

.blablablabla

07-04-2021 18:08

FRtrue +20

Bla.

07-04-2021 19:32

hasil +8

"Zou kunnen zijn" dat betekent dat hij of niemand dat weet. Nog los van het feit dat Bosz geen echte toptrainer is. Daarvoor mist Bosz de mentale lenigheid en is hij te halsstarrig. Om de top in dit vak te bereiken moet je ook de nodige flexibiliteit hebben en die heeft Bosz niet....Ik hoop dus niet dat Slot een 2e Bosz blijkt te zijn. Dat is helemaal geen groot compliment. Slot is eigenlijk nog een open boek. Nog niet al te veel ervaring....nog nooit mediadruk gevoeld, redelijk veilig in de provincie kunnen werken...Laten wij hopen dat het goed uitpakt en dat hij hier een paar jaar kan werken...

07-04-2021 16:20

tussenjaar +6016

Ik vrees ook dat Slot niveautje Bosz is

07-04-2021 15:15

Yorampaar +3979

Vrees? Heeft het lange tijd geweldig gedaan bij Leverkusen

07-04-2021 15:48

tussenjaar +6016

Nog nooit een prijs gewonnen. Uitgeschakeld door clubs als krasnodar en young boys

07-04-2021 22:36

ladinsky +10

Sterker, ik denk dat Slot beter is dan niveau Bosz. Zou niet willen ruilen in elk geval. Heb heel veel vertrouwen in deze man.

07-04-2021 13:44

tussenjaar +6016

Nooit meer bosz

07-04-2021 15:15

timadi +187

Waarom wordt er toch zo veel aandacht geschonken over wat de mening van borst is. Zal mij een worst wezen wat hij ervan vindt. Weet wel dat al wat hij zegt over Feyenoord overgoten is met een grote dosis azijn.

07-04-2021 12:54

Djim +7945

Waarom zou je moeten roepen dat je 9e wordt?

07-04-2021 12:45

RPI +45964

En als ze volgend seizoen 2e of 3e eindigen hebben ze daar vast wel weer een goede reden voor. Maakt de nieuwe trainer er een echt team van speel je in Nederland al snel voor de schaal

07-04-2021 11:13

tussenjaar +6016

Geld voor elke land

07-04-2021 15:15

eppo +68372

Eén jaar maar? Haha grapjas, daar red je het niet mee.

07-04-2021 10:41

Tapiaz +28454

Helemaal eens met Hugo! Elk jaar weer die enorme last op de schouders van het meedoen om het kampioenschap: totaal niet realistisch. Hoeveel jaren achter elkaar zitten we onszelf nu al voor de gek te houden. Er is niks mis mee om een stapje terug te doen! Moeilijk te pruimen voor de mensen die alleen Feyenoord maar hebben, maar dit is gewoon de keiharde realiteit.

07-04-2021 10:19

hasil +8

Leg mij eens uit waarom je een paar stappen terug zou doen? Wezenlijk is er de laatste jaren niets veranderd. Feyenoord heeft nog altijd het derde budget dus ik snap werkelijk niet dat je dan je ambitie nog verder naar beneden moet bijstellen...er was en is helemaal niemand onder de supporters die roept dat wij voor de titel kunnen gaan. Dat verhaal komt enkel uit de media en wordt verschrikkelijk aangedikt. De supporters zien heus wel hoe de vlag er voor staat...

07-04-2021 10:48

FRthistlefield +1

De kans is nu erg groot dat de Amerikanen de boel gaan overnemen en de Corona tekorten gaat compenseren + 30 miljoen aan transferbudget. Daarnaast zullen Kokcu en Senessi voor goede bedragen verkocht worden, waardoor het transferbudget nog meer toeneemt. En verder zullen Haps, Botteghin en Jorgensen vertrekken als veelverdieners.

Koop een type Boadu (liefst 2), een goede 6 (Veerman) en investeer in centrale verdedigers die met ruimte in de rug kunnen spelen. Daarnaast veel talenten halen voor Jong Feyenoord om zo snel mogelijk richting de KKD te gaan.

07-04-2021 10:04

Luukp12 +4

6'de of 9'de is weer zo overdreven. Je moet altijd meedoen voor Europees voetbal. Oké, meedoen om het kampioenschap is niet realistisch, maar je moet altijd het maximale eruit halen. Dat Slot de tijd moet krijgen, om iets op te kunnen bouwen, ben ik het helemaal mee eens.

07-04-2021 09:55

mruigrok +2815

We staan momenteel vijfde en dan komt een grappenmaker zeggen dat we een stap terug moeten doen. Mijn God, hoe diep wil je zinken. Bouwen, ik hoor het al honderd jaar. Prima, maar wel met resultaten, ook volgend jaar al! Streven naar kampioenschap, als dat niet lukt minimaal 2e of 3e. Geen gelul over 6e plaats of nog lager. Voor je het weet ben je een oud topclub als Hamburger SV en speel je op het tweede plan. AMBITIE!

07-04-2021 09:21

Frisian +1432

Helemaal eens, daarom bijna een must om o.a Joey Veerman halen, snap dat het alleen maar kan met behulp van investeerders, als Berghuis dan ook nogzou blijven heb je verder niet veel vernieuwing nodig

07-04-2021 09:42

Chitown-Rivera +14862

Dat heb je wel nodig want er zullen spelers ook vertrekken. Met alleen Veerman red je het niet

07-04-2021 11:01

dEADER20 +2561

Met de 3e begroting van Nederland hoor je gewoon de strijden voor plek 2/3. Niks geen plek 6 of 9.

07-04-2021 08:59

KFCVGEEL +2065

Ik denk dat elke realistische Feyenoorder wel weet dat we niet om het kampioenschap spelen volgend seizoen en/of de seizoenen daarna. Het gat is simpelweg te groot geworden. Laat Slot nu gewoon in alle rust een aantal jaar aan een jong getalenteerd elftal bouwen. Dat is in mijn ogen de enige manier om de aansluiting weer te vinden.

07-04-2021 08:44

Weef +9026

Helemaal mee eens, maar waar je gewoon niks tegen gaat doen is dat als er vier potten op rij goed wordt gespeeld en we nog een beetje in de buurt staan dat de achterban dan toch gaat hopen én dat Feyenoord dan ook in de media veel aandacht krijgt.

07-04-2021 08:38

you_never_walk_.alone +8287

Zou wel eens een keer helder zijn, dat er een coach komt die dit zegt, als je echt wil bouwen is het nog de realiteit ook.....

07-04-2021 08:29

Frisian +1432

Als er investeerders komen met een transfer budget dan als allereerste Joey Veerman halen, is jong en van boven normaal nivo, komt zo’n jonge als Balde ook tot z’n recht

07-04-2021 08:21

Kether +18273

Dus nooit een prijs winnen?

07-04-2021 08:14

tdetank +11418

Ja, dat zou kunnen. Maar het zou ook kunnen dat hij van het niveau Jaap Stam blijkt te zijn. Rustig afwachten dus en de kans geven. En het belangrijkste: zorgen dat hij over een goede selectie kan beschikken.

07-04-2021 07:51

fr_antwerp +2021

Bwa, niveau Stam is zo uitzonderlijk laag... zo lopen er echt geen 2 rond in het betaald voetbal... Ik vind het überhaupt erg raar dat iemand met een laag IQ als Stam hoofdtrainer is kunnen worden.

07-04-2021 08:29

joejoe1979 +7972

Mario Been

07-04-2021 08:40

fr_antwerp +2021

Hahaha, ik dacht nog: misschien moet ik ook Been in mijn post vermelden, dus dank; bij deze zijn de domste Feyenoord trainers besproken :))

07-04-2021 09:33

Suri +8557

Been heeft geen IQ en hij heeft het over iemand met een laag IQ

07-04-2021 09:34

maaartijn +15533

Vijfde is dit seizoen het minimale wat je haalt als coach met deze selectie. Het zou een wereldprestatie zijn nog onder Groningen te eindigen, dan maak je het wel heel bont.

Welke trainer je er ook voor zet, vijfde word je echt minimaal met een speler als Berghuis in je selectie.

Hoe volgend jaar de selectie er uitziet moeten we nog maar zien verder.

07-04-2021 07:36

louisvanderploeg +12754

Als nou die investeerders eens kwamen dan migen ze van mij een jaartje echt gaan bouwen. Want in de EL of CL word echt niet 130 milj. Verdient

07-04-2021 07:34

rawhide +0

Denken ze dat wij allemaal een blindengeleidehond hebben of zo? Wij zien ook wel dat met deze selectie europees voetbal het hoogst haalbare is

07-04-2021 07:28

Trummeke +239

Is er nog wat hogers dan?

07-04-2021 07:30

Baksteen +3667

Het is niet te hopen want bosz faalt altijd omdat hij blijft aanvallen als een stier op een rode lap. Hij heeft niet voor niks nooit wat gewonnen.

07-04-2021 07:16

hoekieuitzoekie +21555

Dat niet, maar onder Bosz wordt het elftal wel altijd een veelvoud waard van wanneer hij instapte. Kijk eens voor hoeveel geld spelers onder hem vertrokken zijn. Daar word je duizelig van.

Bosz is de perfecte trainer om je club een financiële boost te geven. En om een cultuuromslag te maken naar aanvallend voetbal. Hopen dat Slot dat ook kan veroorzaken bij ons.

07-04-2021 07:36

ReetjeP +860

Het gaat nu niet om het materiaal op zich, maar om de aan te leren speelwijze!

Met dit materiaal speel je normaal rond de plaatsen 4/6, maar als Slot gevraagd wordt om aantrekkelijk voetbal en hoog druk zetten, dan ga je met deze spelers gewoon vaker op je bek als dat je speelt als Dick dat doet, duur is het geen rare uitspraak.

Je zou nu stapsgewijs spelers moeten laten gaan en verkopen en met een redelijk klein budget spelers gaan halen die passen in de zienswijze die men voor ogen heeft.

Al denk ik met slim verkopen, Haps 6/8, Jorgensen 3/4 en Kokcu 16/18, dat je al wel gericht wat kunt halen, zo ben ik fan van beide backs van NEC M, el Karouani (links) en v. Rooij (rechts) en de keeper van Go Ahead Eagles, Gorter, dan heb je Malacia en Hall zelf al en ben je relatief goedkoop voorzien op de flanken en voor de goal heb je dan Bijlow en Koorevaer lopen met Gorter.

Voor Fer, die je, net als Botteghin, voor de breedte best kunt behouden, zou ik gaan voor Hoedemakers van Cambuur..

Dan zou je dus 4 kleine aankopen doen van maximaal 3/5 miljoen?

Dat betekent dat er ruimte is voor een spits, misschien toch proberen Borre te halen en Berghuis en Senesi te verlengen!

Sinistera, Borre, Balde

Wehrmann, Berghuis, Hoedemakers

Malacia, Senesi, Geertruida, Hall

Bijlow

Met als back up:

Linssen, Bozenik, Conteh/Azarkan

el Bachataoui, Antonucci, Fer

el Karouani, Hendriks, Botteghin, v. Rooij

Gorter/Koorevaer

Ik denk dat je toch al kan rekenen op de normale plek 4/6 en als het snel op zijn plek valt plaats 2/4 met deze selectie?

07-04-2021 07:12

louisvanderploeg +12754

Ik mis in jou hele verhaal 1 belangrijke naam. Jens Toornstra. Die laat elke keer weer blijken een meerwaarde te zijn. Hoort gewoon bij Feyenoord. En geeft veel meer rendement in het spel dan Fer

07-04-2021 07:37

BBMarco +488

Maak daar maar elke andere middenvelder van.

07-04-2021 08:03

jack98 +45425

Feyenoord eindigt echt niet op de zesde plaats en helemaal niet op de 9e plaats. Je moet gewoon om het kampioenschap gaan mee doen en in ieder geval zo lang mogelijk in het seizoen hoog staan door veel te punten te spelen. De eerste plek wordt moeilijk door de grote financiële verschillen, maar niets is onmogelijk (denk alleen maar aan Leicester City)

Bij PSV gaan er (waarschijnlijk) topspelers weg, bij AZ hetzelfde. Vitesse draait gewoon een goed seizoen, maar als Tannane weggaat, dan wordt dat ook veel minder. En FC Utrecht is gewoon vergelijkbaar met FC Groningen en Heerenveen; sommige wedstrijden/seizoenen steken ze boven zichzelf uit en andere seizoenen/wedstrijden is het zeer matig.

Feyenoord mist gewoon het Legioen. Als die er wel was geweest, dan hadden wij veel hoger gestaan en dus niet zo veel punten verspeeld in thuiswedstrijden. :)

07-04-2021 06:45

heiden6 +1912

Ik lees en hoor al jaren in de media dat wij als supporters van Feyenoord zulke onrealistische verwachtingen hebben, maar waar is dat nu eigenlijk op gebaseerd? Geen enkele Feyenoordsupporter die ik ken denkt dat we zomaar even aan gaan haken bij 020, en dit seizoen zouden we een tweede plek een goede prestatie vinden. Een derde plek zou ook nog acceptabel zijn. Wat niet acceptabel is, is achter Vitesse en AZ eindigen terwijl je een begroting hebt die bijna net zo groot is als die twee clubs bij elkaar opgeteld, en daarnaast kansloos afgaan in de beker en de Europa League.

07-04-2021 05:34

Baksteen +3667

Is ook kansloos gelul in de ruimte door de media.

07-04-2021 07:15

guilleaume +1

Peter Bosz heeft Feyenoord aan de rand van de afgrond gebracht. Het is niet te hopen dat Slot op hem lijkt...

07-04-2021 03:22

FRThijsos +0

Waar komt 6e of 9e uit? Welke club is verder behalve 020?

07-04-2021 01:02

marcuslis +1304

PSV, Vitesse, Utrecht, AZ

07-04-2021 05:51

FRThijsos +0

Vertel, Waarin zijn Vitesse, Utrecht en AZ verder dan Feyenoord?

07-04-2021 14:25

mahomes +273

Zesde of negende is ook weer zo zwaar overdreven naar de andere kant toe

07-04-2021 00:52

wilbert17 +23475

Gaat hij ook zo vaak de zak krijgen dan?

07-04-2021 00:48

bahiaindespits +3095

Ze hebben wel dezelfde kapper natuurlijk

07-04-2021 00:38

Bosh +1549

Je zou moeten kunnen verwachten dat altijd alles wordt gedaan om elke wedstrijd te winnen. En dat dat niet altijd lukt is logisch.

07-04-2021 00:22

Milekiel +6

Inderdaad. Bril kopen en stoppelbaardje laten staan

07-04-2021 00:18

Rendiertje +13963

Slot ken ook zo maar een jaapio zijn

07-04-2021 00:14

JustInDelft +1743

Dat je geen kampioen word, logisch. Dat je achter Ajax en PSV eindigt ook logisch. Dat je achter AZ eindigt kan gewoon realistisch en misschien ook nog achter een ontketend Vitesse, Heerenveen, Utrecht of Groningen. Maar lager als #5 zal nooit mogen. Europees voetbal moet altijd het doel zijn en behaald worden. Want in het begin kan je met veel wijzigingen misschien veel punten verliezen maar naarmate seizoen vordert zou je juist steeds stabieler moeten gaan presteren met beter voetbal en zouden de punten makkelijk moeten worden behaald waardoor dit altijd realistisch is.

06-04-2021 23:54

leofric +4350

Dat gedoe over die hoge verwachtingen altijd. Dat is nu echt een fabel dat in de media een eigen verhaal is gaan leiden.

Niemand verwacht een kampioenschap bij Feyenoord of dat we wel effe 2e worden. Wel dat je tegen degradatiekandidaten relatief eenvoudig wint, zoals alle andere clubs in de top, subtop en middenmoot normaal gesproken doen.

06-04-2021 23:40

BilalBasacikogulu +0

"Ze moeten een stap terugzetten"
Deden we dat dan niet al de afgelopen 4 jaar?

06-04-2021 23:39

MathijsFR95 +6239

Nieuwe podcast naam: Slotoffensief

06-04-2021 23:32

Sleepie +11688

Sterk. Of Slotpleidooi

07-04-2021 00:02

SuperGuidetti1 +33

Negende? Wel heel.overdreven

06-04-2021 23:27

Jrn +858

Ik gun Slot en Arnesen zeker de tijd. Het is duidelijk dat tijd nodig is om deze pijnhopen op te ruimen en met visie vooruit te kunnen gaan. Maar geef gewoon aan dat je 4e wilt worden en Europees, liefst direct, de doelstelling is. Dat accepteer ik prima.

06-04-2021 23:23

Wessel0180 +2538

9e dat is dan weer een belachelijke uitspraak van onze Sparta Piet.

06-04-2021 23:17

antonsanting +112

Niet doen dit

06-04-2021 23:14

xenox403 +0

Gewoon voor Europees gaan en en jaar bouwen aan je team.

06-04-2021 23:14

Robin76 +4436

Idd dat is realistisch en daarmee kan je ook bouwen aan het team...

Met een paar gerichte aankopen kan je denk ik al een eind komen

06-04-2021 23:41

Jakkie +8600

Klop die verwachtingen nou weer niet zo hoog op.....

06-04-2021 23:01

Tweebenig +6

Wij moeten natuurlijk al dit seizoen een Europese plaats bemachtigen!! Dus hup Feyenoord!!

06-04-2021 23:00

VDVD +20088

JAAAAAAA 2e worden met mooi voetbal. WE WORDEN GEK

06-04-2021 22:59

sceavian1908 +552

Volgend seizoen wordt een herhaling van het seizoen na Been. Niemand verwachtte iets en toen bleek ineens dat die gasten weldegelijk konden voetballen.

Mark my words.

06-04-2021 22:50

Jusapart +2775

Verschil is alleen dat toen psv en ajax ook slecht waren. Dat de media nu zegt plek 6-9 is ook echt onzin. Kan ik me echt niet voorstellen

06-04-2021 22:54
More comments

You are currently seeing only the comments you are notified about, if you want to see all comments from this post, click the button below.

Show all comments